2008-11-12

The one with the gym

Så då har man varit duktig och varit på gymmet än en gång. Känns som en ganska naturlig del av dagen nu. Det gör cyklandet också. Har inte tagit tåget sedan jag lämnade in cykeln på service. Känns bra men jag längtar efter vila just nu. Idag var det ganska kämpigt att ge sig ut i mörkret och regnet men väl vid Korsvägen var det inte så hemskt längre. Då var det ju inte så långt till sportlife heller.

Styrketräning idag då. Shit vad svettigt det blev. Känns i och för sig ganska meningslöst att gå dit utan att ha med sig en svettdroppe till omklädningsrummet när man är klar. Det finns ju några sådana stjärnor som tar en lätt promenad på löpbandet och tror de har tränat. Finns en del som lastar på tillräckligt mycket för att det ska ge lite motstånd i någon fräsig maskin utan att denne behöver ta i nämnvärt. Sen går de hem och berättar för alla på MSN och facebook att de minnsan varit och tränat. Konstigt att det är så mycket tjockisar i världen. Faaaast de flesta kommer nog aldrig till gymmet eller ger sig ut i naturen eller använder sin fina motionscykel som de köpt på Jula. Fan vad jag är bra ändå.

Kanske inte ska kasta sten i glashus. Jag är tjock. Har varit tjockare i och för sig. Just nu bryr jag mig inte speciellt mycket. I fall jag gjort det hade jag kunnat skära ner en aning på maten och speciellt kolhydrater för så himla fet mat äter jag ändå inte. Problemet är att jag då kanske inte skulle ha ork att följa mitt träningsschema och det är det som går först just nu. Vet inte hur det ska gå när det är utskick på jobbet om två veckor. Kommer troligen bli en del övertid då. Får se till att jobba lite snabbare och effektivare så jag slipper det även om det hade varit gött att få ett par timmar till på tidbanken.

Imorgon är det löpning igen! Är inte lika piningt längre. Med pinigt menar jag inte pinsamt utan jobbigt (jfr. pina). Jag har till och med hittat ett bra album att göra det till; Agnes - Dance Love Pop. Sååå bra.

2 kommentarer:

  1. Cathrin, du är INTE tjock!

    Det ser ju grymt bra ut med träning för oss alla just nu tycker jag. Alltså, helt seriöst, fortsätter vi såhär så är göteborgsvarvet piece of cake. Fatta vad vi måste fira efter varvet :) det är det jag ser fram emot just nu!

    SvaraRadera
  2. Mitt BMI och midjemått säger annorlunda. ;)

    Kan vi inte gå ut och äta på kvällen? Något fint ställe, typ Sjömagasinet. Känns välförtjänat då. :)

    SvaraRadera