2010-01-04

Årets sista löppass - avstampet på ett nytt år?

På självaste nyårsafton packade jag en påse och satte fart in mot centrum. Efter att ha köpt två par skor och strumpbyxor inför kvällen traskade jag in på gymmet. Det var inte bara jag som tränade en fin dag som denna. Kan ju knappast påstå att det var fullt men ett par tappra träningsnarkomaner lyfte vikter och trampade på cyklarna. Efter att ha kissat (och verkligen klämt ut den där sista droppen) så satte jag fart på löpbandet. Struntade i uppvärmning utan vred på mitt trivseltempo (6 min/km) och sprang på. Att stå på ett löpband i nästan en timme (tiden blev 59:13!) så tränar man inte bara sina löpmuskler utan även sin mentala styrka. Om jag inte tvingat mig själv till att stå där hade jag gett upp. Jag var grymt duktig! Måste träna lite mer på min mentala styrka för det är den som sätter käpparna i hjulen för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar