2010-01-04

Tjugohundratio vs. tjugohundranio

Något som många gör när ett nytt år börjar är att ha avlagt ett nyårslöfte. Sånt trams! Jag ser det mer som en milstolpe där jag ska se över vad jag har gjort det senaste året, var jag är någonstans och var jag vill ha gjort till nästa år. Tänkte dela med mig av en del av mina mål 2010. Fast vi börjar med en liten resumé:
  • Jag kom igång ordentligt med löpningen första halvåret
  • Jag sprang göteborgsvarvet på tiden 2:08:05
  • Jag började ta ett poweryoga-pass på gymmet nästan varje tisdag under hösten
  • Jag tog en nybörjarkurs med beachvolleyboll
  • Jag genomförde två millopp (midnattsloppet gbg & tjejmilen)
Mina mål 2010:
  • Sub 2 på halvmaran (göteborgsvarvet)
  • Sub 55 på milen
  • Löpträna minst 3 gånger/vecka fram till gbgvarvet därefter 2
  • Träna poweryoga minst 1 gång/vecka
  • Börja spela seriespel i beachvolley till hösten
  • Träna under sommaren (minst 2 pass/vecka promenad räknas som 0,5)
  • Gå ner till under 70 kg innan sommaren
  • Nå min målvikt på 63 kg innan jul
Som mål ska vara är de SMART:a; specifika, mätbara, accepterade, realistiska, tidsbundna. För varje mål borde jag sätta upp delmål och hur jag ska ta mig dit. Det får bli ett senare projekt. Jag tror dock att 2010 kommer slå 2009 med råge. Den som lever får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar