2008-10-15

The one with the bag

Så! Nu har jag lämnat min cykel på service. När det var gjort slängde jag av mig regnkläderna och satte på mig min löparjacka. Tryckte igång Nike+:en för andra gången. På vägen dit prövade jag att cykla med den. Det fungerade inte alls. Hade mina aningar men man är ju tvungen att pröva. Hur som helst fungerade den ju bra att gå och springa med. Något annat som inte gick lika bra att springa med var ryggsäcken. Hur hårt jag än spände axelbanden och bandet som satt i midjan ville den inte riktigt sitta bra. Det tog 20 minuter för mig att komma på att jag kunde knyta ihop stumparna från axelbanden. Midjebandet satt fruktansvärt obekvämt innan dess. Först satte jag det för hårt så jag fick ont och sen för löst så jag fick puta med magen så det gjorde ont ändå. Värdelöst att springa med ryggsäck.

Idag blev det 5 km. Tog 45 minuter totalt. Jag gick största delen och joggade ca 15 minuter. Tror det är bäst att ligga lite lågt i början för att vänja kroppen vid den nya träningen. På lördag är det dags igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar