2008-10-12

The one with the new toy

Dagens köp! Ett Nike+ SportBand. Har inte hunnit med att testa den ännu. Söndagen gick istället åt till att spela Beachvolley
i två timmar. Möjligt att det kommer upp en bild eller två, var inte jag som fotade. Det ser kanske inte så bra ut men roligt hade vi.

Onsdag blir första träningsdagen om man inte räknar med spinningen imorgon. Är Cykel 1 vilket är lite för mesigt men det blir ju vad man gör det till så jag får pressa mig. Sen får jag ju tänka lite på att jag ska cykla hem också.

Well, på onsdag eller fredag kommer rapport! På torsdag har vi middagsgäster så jag tror tiden blir lite knapp. Det ska hursomhelst bli hemskt roligt att testa den här lilla manicken. Egentligen ska man ha ett par Nike+-skor men det har inte jag så jag får vara lite uppfinningsrik och fästa sändaren på något bra sätt.

2 kommentarer:

  1. Detta ska vi följa med spänning.

    Hur långt är loppet och vad har klockan för funktioner? /sparwfamiljen

    SvaraRadera
  2. Vad gulliga ni är! Det är en halvmara det vill säga 21,1 km.

    "SportBand håller koll på löparens hastighet, avstånd, tider och kaloriförbränning. Den insamlade datan går sedan att ladda upp till Nike+ webbplats och där kan löparen följa sin utveckling och annat."
    http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1264

    SvaraRadera