2008-10-13

The one with the sweat

Var längesedan jag svettades så här mycket. Det tog inte många minuter förrän svetten började rinna i pannan på mig. Det sved i ögonen ganska stora delar av passet men det var bara att härda ut. Grymt skönt när instruktören berättar hur lång tid det är kvar tills låten är slut eller tills man ska byta position eller tempo. Även om man är på väg att ge upp så fortsätter i alla fall jag för att det bara är en halv minut kvar. Jag måste sett galen ut när jag trampade och tog i för glatta livet. Ibland kom jag på mig att jag hade minst en halvtimmes cykling hem också. Det gick förvånansvärt fort och lätt hem. Konditionen känns helt okej. Ska bli spännande på onsdag. Då jag för övrigt hoppar över AW med mina gamla klasskamrater för att jag ska lämna in cykeln på service och sedan ta mitt första löppass. Känns lite tråkigt men offrar man inget får man inget tillbaka. Eller?


Är det helt ute med ett svettband? Om inte; var hittar man ett snyggt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar