2008-10-18

The one with the routeplanner

Dagens upplägg på löpningen såg ut så här:
  • Uppvärmning (vilket jag struntade i av någon anledning, kommer inte ihåg vad jag hade för argument)
  • 2 min gång
  • 12 min löpning
  • 5 min gång (vilket kan räknas som nedvarvning)
Totalt 19 minuter. Gick oväntat lätt, även om jag blev trött av det.

Så här gick det enligt Nike+:
  • 2,17 km
  • 12 min 17 s
  • 5 min 40 s per km i genomsnitt
  • 166 kcal
Jag hade inte igång den när jag gick. Känner mig rätt nöjd ändå. Har hittat en ganska bra runda. Får nog utöka den en aning när jag ska springa längre då den är ganska kort (ungefär 1,2 km). Möjligheterna till det är dock rätt stora.

Det är inte lika roligt att springa som att cykla men det kommer det förhoppningsvis att bli. När jag sätter mig på cykeln efter en lång dag på jobbet känns det underbart även om det regnar. När jag hämtade den från service häromdagen var det en förbannat underbar känsla att hoppa upp och trampa iväg. Kändes som en ny cykel för bara 195:-.

Nästa runda blir i Rånäs. Får se hur det går. Förra kursen hade jag tänkt att ta en promenad på morgonen men jag kom inte upp ur sängen. Höll nästan på att missa frukosten. Det är inte likt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar