2010-05-11

Ont, det gör ont

Första halvan av löppasset igår gick finfint. Kände av höfterna men det funkade bra så jag tänkte de var lite stela bara. När jag vände och hade sprungit en bit började knät göra ont på riktigt. Har haft en konstig känsla i det sen jag simmade för ett par veckor sen. Har inte gjort ont när jag sprungit dock, bara känts lite.

Idag är mina ben två pinnar som är svåra att röra på. Får hoppas på riktigt mycket stretch på yogan sen. Jag hoppas det går att stretcha bort åtminstone. Borde köra styrketräning också. Har varit grymt dålig på det under våren. Förra året körde jag benstyrka en gång i veckan. Kanske ska vila från löpningen och köra annat tills varvet? Vila mig i form så att säga. Inte optimalt men det är inte optimalt att springa med smärta heller. Vill ju inte stå över tävlingen! Fast igår kändes de 12 km superjobbiga. Fan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar