2010-05-03

Rimliga mål

Efter ett litet besök hos sambons pappa drog jag på mig löpoutfiten och stack ut. Ställde runkeepern på 5 km och satte fart. Kändes riktigt bra fram till slutet på kilometer fyra. Då fick jag håll och fick sakta in något och försöka andas. Den femte kände kändes jävligt jobbig och när jag sprang förbi dörren (hade 200 meter kvar..) ville jag inget hellre än att springa in. Självklart fortsatte jag rakt fram istället. Är nöjd med det och det kändes bättre än i fredags (fast då hade jag en helt annan terräng).

Any how; genomsnittstempot blev 5:37. Om jag håller det på varvet kommer jag under två timmar. Tidigare idag hade jag tänkt tanken på att släppa det målet. Nu blev jag lite taggad att ha kvar det. Det kan gå. Inga fler skador eller sjukdomar nu bara.

Vad tror du, kommer jag klara det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar