2010-05-20

Tävlingar Sommar 2010

Denna sommaren kommer vara fylld med roliga tävlingar och rolig träning. Tänkte sammanställa en lista på vad jag ska vara med på och hade velat vara med på (kursivt är vad jag vill vara med på). Varje gång det dyker upp något rolig frågar jag folk om de vill vara med. Är lite rädd att mina vänner tycker jag börjar bli tjatig.

Maj
22 Göteborgsvarvet (halvmara, löpning)

Juni
3 Blodomloppet (5 km, löpning)
6 Skatås X-trail (6 km, terränglöpning)

Juli
11 Vansbrosimningen (3 km, simning)

Augusti
21 Midnattsloppet Göteborg (10 km, löpning)
29 Skatås Genrep (17/25 km, terränglöpning)

September
5 Tjejmilen (10 km, löpning)
9 Lindholmenstafetten (2,5 km, löpning)
25 Lidingöloppet (30 km, terränglöpning)

Oktober
16 Tjurruset (10 km, terränglöpning)

Vad tror ni, ser det bra ut? Är det någon som är sugen på Lindholmenstafetten? Man är fyra i varje lag och springer 2,5 kilometer var. Piece of cake? =)

Tjejmilen vill jag göra för att få bättre tid än förra året? Nej, jag vet faktiskt inte varför. Jag tyckte inte att själva loppet var så kul. Det var mycket trängsel och jag var inte förberedd. Så om jag kanske hade tränat mer kanske jag hade tyckt att det var roligt. Det var ju faktiskt väldigt fin omgivning och inga män som luktade svett. Plus att jag kanske tar tillfället i akt och passar på att känna på abborebacken när jag ändå är in da neighborhood.

Sen har vi ju Tjurruset.. Efter både Skatås X-trail och Lidingöloppet bör det vara piece of cake?! Jag vet ju några som har överlevt det. När man läser om det låter det som ett helvete. Inte så lockande men jag gillar ju att säga att jag har gjort saker. Var ju därför jag sprang Göteborgsvarvet förra året.

Om jag skulle ställa upp i alla dessa tävlingar skulle det dock bli svindyrt rent ut sagt.

505:- Göteborgsvarvet (med diplom, betald)

0:- Blodomloppet (med jobbet)
0:- Skatås X-trail (vinst!)
550:- Vansbrosimningen (betald)
0:- Midnattsloppet Göteborg (antagligen med jobbet annars 380:-)
150:-Skatås Genrep
325:- Tjejmilen
150:- Lindholmenstafetten

545:- Lidingöloppet (betald)
310:- Tjurruset
--------------------
2235:- Totalt (varav 1600 är redan betalda)

Så då är det bara 635 kvar. Fast sen kommer Vasaloppet (från 690:-) och Vätternrundan (från 1150:-). Gaah! Borde köpa startplats till Vasaloppet redan nu innan 31/5 när priserna höjs. Fast vi är ju inte riktigt säkra på vilken dag vi ska åka. När jag säger Vasaloppet menar jag Öppet spår, vilket somliga kanske tycker är fel. Å så ska man ha boende också. Det är nästan så jag får panik. Inte så mycket över kostnaderna (vilket jag egentligen borde) utan mer för planeringen. Well, det löser sig.

1 kommentar:

  1. klart du ska springa tjurruset :-) nu ska jag iaf iväg och hämta mina grejer för gbgvarvet. Ska bli spännande detta! :)

    SvaraRadera