2010-06-28

Cykling och löpning

Hade planerat att cykla till änggårdsbergen och springa idag men sambon hade beslutat sig för att inte jobba idag. Då blir det alltid segt att komma iväg men vi kom båda två iväg i rätt bra tid ändå. Vi hade inte en susning om vart vi skulle parkera cyklarna så vi cyklade runt i eklanda i en kvart och letade efter något bra ställe. Då var han bra grinig. Han hade ju inte fått någon riktig mat och när då saker inte blir som det är tänkt blir han lite motsträvig. Som tur var, var jag på mitt finaste humör för en gång skull och kunde muntra upp honom.

Till slut låste vi fast cyklarna vid ett staket vid en grusplan. Vi båda missade tistlarna som växte där.. Mina vader svider fortfarande!! Sen råkade vi springa åt fel håll och hela två återvändsgränder, hur stor är chansen?! Vi kom rätt till slut i alla fall. Härlig skogslöpning över rötter, stenar och hästskit i terräng som endast gick upp eller ner. I en backe råkade jag suga ur lite väl mycket i benen så jag fick gå en bit när jag väl kom upp, men det kändes riktigt gött. Det var varmt och kvavt i skogen men omgivningen var fantastisk. Jag älskar skogen!

När vi cyklade hem efteråt tog det lite mer än halva tiden som det tagit dit. Kändes riktigt bra att få trampa ur benen efter löpningen. Känns som jag kommer göra om det här fler gånger i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar