2010-06-16

Det händer aldrig mig...

Jag brukar tänka så. Har för vana att alltid gå hem ensam efter krogen (om jag inte lyckats få min sambo att hämta mig, vilket blivit vanligare på sistone) och springer i princip alltid ensam. Nu springer jag på ställen som inte är så våldtäktsvänliga men om det var det som bjöds utanför hemmet hade jag sprungit där ändå. Jag kanske är korkad men sån är jag. Jag vägrar vara rädd för något som jag inte vet kommer hända. Tyvärr hände det en 18-årig tjej i Falkenberg. Mitt på dagen till på köpet. Hon klarade sig undan med skärsår men det kunde ju gått mycket värre. Undrar när hon är ute och springer själv igen. Jävla värld vi lever i.

Läs artikeln här.

2 kommentarer:

  1. läste den också, och tänkte på att det faktiskt kan hända VAR som helst - även om risken rent statistiskt sett är liten. jag har blivit mycket mer försiktig.

    /Sara
    www.traningsgladje.se

    SvaraRadera
  2. Ja, det borde jag också kanske bli. Sen är det ju alltid roligare att springa tillsammans med någon och det är mycket skönare att bli hämtad än att ta vagnen hem sen på natten.

    SvaraRadera