2010-06-22

Vikten av uppföljning

För lite mindre än ett halvår sedan satte jag mig ner och skrev ner mina mål för 2010. Jag har helt glömt bort dem och jag har därför varit dålig på att följa upp. Jag inser att jag behöver revidera dem en aning, men tanken är inte fel. För att veta var man är på väg bör man sätta upp mål och möjligtvis delmål.

Hur har det gått?

  • Sub 2 på halvmaran (göteborgsvarvet) Nope! Dock så ska detta lopp aldrig nämnas igen. Icke godkänt
  • Sub 55 på milen Nää, men det kommer? 55:13 i mars på löpbandet. Dock inget primärt mål.
  • Löpträna minst 3 gånger/vecka fram till gbgvarvet därefter 2. Sju veckor 0/3. Sex veckor 1/3. Sju veckor 2/3. En vecka 3/3. Icke godkänt!
  • Träna poweryoga minst 1 gång/vecka. Det var jag duktigare med! Nu efter gbg-varvet är det sämre...
  • Börja spela seriespel i beachvolley till hösten.
  • Träna under sommaren (minst 2 pass/vecka promenad räknas som 0,5) 
  • Gå ner till under 70 kg innan sommaren. Är det semestern som menas så kan jag klara det. Inte så troligt dock.
  • Nå min målvikt på 63 kg innan jul.
 Utvärderingen ser ju sådär ut alltså. Nu ska målen revideras. Ska sätta långsiktiga och korta mål. Börjar med de långsiktiga (en del utan tidsfrist):

  •  60-63 kg på vågen
  • Springa ett marathon
  • Slå mammas gamla miltid (sub47)
  • Genomföra ett triathlon
  • Spela seriespel i beachvolley

De kortsiktiga (max ett år):
  • Genomför Vansbrosimningen 2010
  • Genomför Lidingöloppet 2010
  • Genomföra Öppet spår 2011
  • Genomför Vätternrundan 2011
  • Ha gjort klassikern 2011
  • Börja gymma igen
  • Tre löppass minumum i veckan fram till lidingöloppet
  • Minst 1 löppass i veckan efter lidingöloppet
  • Ha uppföljning på målen en gång i månaden
Känns som rimliga mål men jag känner mig lite för ofokuserad just nu för att gå igenom de ordentligt. Snart är det dags för Vansbro och till dess har jag fokus på det även om löpningen tar mer av min tid. Till helgen ska vi till östkusten och där tänkte jag passa på att testa våtdräkten. I förmiddags såg vädret kanon ut så då planerade jag att ta mig ett dopp. Ingen seriös simning men bara känna lite på det. När jag gick hem var det svinkallt och allt sug försvann samtidigt som tröttheten tog över mig totalt. Ett under att jag inte gick och la mig när jag kom hem (eller så heter det iOS4..).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar