2010-06-17

Stan vs. Skogen

Igår spran jag i Skatås. Det kändes lätt och smått underbart. Visst var backarna tunga men mina knappa fem kilometer var slut i ett nafs kändes det som. Fick även se ett rådjur. Han var skitnära; 1,5-2 meter bara och inte särskilt rädd (tror jag). En trevlig löptur helt enkelt.

Idag sprang jag från jobbet. Det blev 8,2 kämpiga kilometer. Massa folk att kryssa förbi (varför var alla ute och gick i stora grupper idag?!?!), mycket bilar och hård asfalt och kullersten. Fick ont i axlarna (inte båda samtidigt konstigt nog), låren värkte och jag var uttråkad. Nej fy fan! Det där gör jag aldrig om. Såg i och för sig en jättesöt valp som lekte med sitt koppel medan husse försökte komma framåt. Tyvärr räckte inte det till vinst.

Vinnaren är helt klart skogen! Jag tror nog de flesta håller med, eller? Vad tycker du: asfalt, betong och rödljus eller skog, backar och vilda djur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar