2010-07-27

10 dagars intensivträning - Dag 4-8

Motivationen och lusten tog slut. I torsdags spenderade jag nästan hela dagen i poolen läsandes en bok. När jag var klar med den hade jag bränt mig rejält på magen. Sen spenderade jag kvällen med sex and the city. Trevligt men slött. Dagen blir så kort när man inte gör så mycket. Fast det är väl så när man har semester.

Beslöt mig på fredagen för att åka in till Uddevalla och gå till gymmet. Tränade ben, axlar och mage. Härligt svettigt! Fick ihop två kilometer på löpbandet som satte fart på svetten. Knäböj och benpress gör ju inte saken bättre heller. Kändes fantastiskt bra att styrketräna, även om jag kände mig skitsvag.

Lördagen gick åt till att åka hem och gå på inflyttningsfest. Söndagen spenderades genom att bota träningsbaksmälla (aka träningsvärk) och annan baksmälla...

Igår, måndag, tog jag mig till gymmet åter igen och körde bröst, triceps och vader. Vader är skittrist men säkerligen nyttigt som fan. Härligt pass som gav lite baksmälla idag.

Idag ska vi ut och springa, jag och mina ben. De är fortfarande lite ömma från fredagens pass. Tror att alkohol inte hjälper läkeprocessen direkt.

Korta stycken nu. Jag känner mig så dålig på att träna. Hur svårt kan det vara? Kan ju inte påstå att jag inte har tid när jag sitter och tittar på Våra bästa år och Top Model varje dag. Jag är så trött på mig själv! Hur ska det gå sen när semestern är slut? Fast det har ju gått rätt bra tidigare. Semestern däremot, den har inte gått bra. Nu har jag åtminstone tränat lite varje vecka, inte lika mycket som planerat men ändå mer än ingenting alls. Denna veckan ska bli bättre. SKA. Ska..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar