2010-07-20

10 dagars intensivträning

Yes yes! Nu börjas det med hårdträning. Jag har åkt bort så jag slipper hemmets tråkiga måsten och kan nu koncentrera mig på träning och mig själv. Jag hade ju hittat ett upplägg på marathon.se med 10 dagars intensivträning men jag tror det blir lite för hårt på min kropp så jag delar upp och fixar till det lite. Denna veckan kör jag fem dagar, vilar helgen, och fortsätter nästa vecka.

Vecka 1
Måndag: Långpass 25-30 km
Tisdag: 2 lätta distanspass á 10 km. Koordinationslopp efter första och styrka efter andra
Onsdag: Morgonjogg, 8-10 km, och lätt distanslöpning 10-12 km
Torsdag: Ska vara korta intervaller men vi får se
Fredag: Lätt distans 8-10 km
Lördag & Söndag: Vila

Vecka 2
Måndag: Morgonjogg, 8 km, och backlöpning, lång backe
Tisdag: 2 lätta distanspass, 10 resp. 12 km. Koordinationslopp efter, eller i, dagens andra pass
Onsdag: Snabbdistans, 6-8 km (plus upp- och nerjogg), och lätt distans 10 km
Torsdag: 2 lätta distanspass, á 10 km, och styrka efter något av passen
Fredag: Långpass med fartökning, 25-30 km
Lördag & Söndag: Vila

När dessa veckor är slut så har jag och sambon semester tillsammans. Det innebär att jag nog kommer prioritera andra saker än träning tyvärr. Förhoppningsvis kan vi köra ett par pass tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar