2010-02-20

Äntligen! Men vad fan har jag gett mig in på?

Fick idag tummen ur och köpte mig ett par längdskidor. Blev ett par Fischer RCS Classic Plus. Bara skidorna kostade 4199:- från början men jag fick ett litet paketpris med skidor, bindningar och pjäxor för 3799 (egentligen 3500 men jag fick ett par lite dyrare pjäxor då de andra inte fanns i min storlek). Jag känner mig nöjd och han gjorde säkert en bra affär ändå. Stavar däremot hade de inga. De billiga fanns inte i rätt längd och de dyra, ja de var helt enkelt för dyra. Trodde det inte skulle vara några problem att hitta det någon annanstans men herregud vad svårt det ska vara! Vi lämnade Stadium XXL och begav oss till andra sidan söderleden och Intersport. De hade likadana stavar för ungefär samma pris. Problemet var samma där; för långa. Åkte tillbaka till andra sidan till sportex. De hade skidor men inga stavar. Åkte hem och lämnade allt vi handlat och åkte till Kållered. Ingenting. Åkte till Sport Spec. på mölndalsvägen men de hade inget sånt överhuvudtaget. Vi satte fart mot Hisingen och backaplan. Där, på Team Sportia, hittade jag ett par i min längd för 599. Kändes överkomligt. Vilken lättnad.

När vi kom hem tejpa jag på fästvalla. När det var klart gick vi ut och testade lite här hemma. Jag insåg med en gång att Vasaloppet kommer bli den tuffaste utmaningen. Det var inte lätt. Jag klarade till och med av att ramla en gång. Nu var det ju inga spår och ibland var det lite väl mycket snö men det var rätt kul ändå. Måste nog öva lite på min teknik för med den jag har nu kommer jag inte ens ta mig från starten. Imorgon ska vi åka upp till Skatås och köra lite. Får packa ner varm choklad och ett par smörgåsar så man inte tröttnar totalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar