2010-02-07

Ett par skidor + två stycken tjejer = bortkastad tid

Jag och min partner in crime, Marie, hade sedan länge planerat att vi idag skulle ut och åka längdskidor idag. Eftersom ingen av oss har några så tänkte vi hyra skidor. Vi hade hittat ett ställe i Göteborg som hyrde ut. Halv elva kom Marie och hämtade mig och vi begav oss mot Brudarebacken. När vi kom dit var det full fart och kön till uthyrningen var ganska lång men det såg hoppfullt ut med alla skidor som stod uppställda. Vi stod där i nästan 30 minuter innan det var vår tur. Då hade vi hunnit bli taggade som sjutton! Tji fick vi; de hade bara ett par pjäxor kvar. Det hela kändes väldigt snopet. Fanns inget annat att göra än att bege sig hemåt igen.

Nästa helg ska jag dra med mig sambon, om snön ligger kvar vill säga. Är riktigt sugen på ett par egna men det känns lite mycket pengar för något jag kommer använda en säsong. Fast man vet ju aldrig, jag kanske blir helt såld på längdskidåkning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar