2010-02-21

Waiting for a sunny day

Efter en trögstartad morgon och ett besök på IKEA (för att köpa byråar som möjligtvis absorberar ljudet från grannen en aning) var vi startklara vid Skatås motionscentral 15:15. Vi hamnade på 8:an efter en liten stund. Har aldrig sprungit den men insåg att femman har ett par rejäla branter som kanske inte är att rekommendera till en nybörjare som jag själv. Det var tokigt vackert ute. Det var tokigt jobbigt att åka. Jag förstår inte hur jag ska klara nio mil på det här viset! Kan man inte få springa istället? Fast när jag tänker på det så är det väl inte så tokigt att klara av 8 km när man är helt ny? Även om man inte tog det i ett sträck, vi var tvungna att justera skor och dylikt samt äta vår medhavda smörgås. Med en massa träning så kommer det nog gå helt okej och inte kännas allt för tråkigt. Jag får hoppas på härligt väder helt enkelt. Det gör ju saker och ting mycket enklare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar