2010-02-04

Man har alltid ett val

Känner absolut noll sug på att gå till gymmet och köra intervaller. Får hela tiden upp negativa bilder om hur jag inte kan hålla farten eller inte orkar alla 10 intervallerna. Maten tog sådan tid att laga att klockan hann bli sju innan vi satte oss vid bordet för att äta. När jag ätit klart ville jag inte rusa till gymmet och köra intervallerna med full mage så jag väntade en stund. Allt för att slippa. Jag hade dock inte bestämt mig för att inte komma iväg (även om jag på någon nivå kände så) så när jag satte upp håret och skulle leta reda på träningskläderna med världens sämsta humör insåg jag att jag var tvungen att bestämma mig. Jag hade två val; antingen stanna hemma eller träna och faktiskt lyckas med de mål som jag själv satt upp. Ingen tvingar mig att träna. Jag vill ju träna. Egentligen. Ibland är det svårt att komma iväg och då är det bara att bestämma sig. Idag har jag bestämt mig för att träna! Även utan min iPhone med all musik. Det gör inget att jag får lyssna på musiken på gymmet, jag kommer ändå vara så upptagen med mina intervaller.

Vad bestämde du dig för idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar