2010-02-02

Feberfrossa på löpbandet

Det var i alla fall så det kändes. Det har hänt förut när jag sprungit en mil. Efter ungefär 8 km på löpbandet blir jag fruktansvärt kall vilket jag inte borde eftersom det brukar vara tokvarmt på gymmet. Sökte lite, läste lite och insåg att jag har lite vätskebrist. Inte bra men ganska lätt ställa till rätta. Bara att dricka mera och salta lite extra. Jag är generellt rätt dålig på att salta. Tycker det känns ganska så onödigt: maten smakar ju bra ändå. Just innan ett sådant löppass försöker jag att inte dricka så jättemycket precis innan passet och under passet dricker jag bara pyttelite för att dels svalka mig och dels göra något åt min torra mun. Jag vill ju inte göra om Vinterutmaningen November då jag tvingades bryta för att inte kissa på mig. Sen orkade inte benen upp på bandet igen. Otroligt frustrerande.

När jag gjorde en kroppskompositionsmätning (lååångt ord) för cirka tre år sedan framgick det att jag hade lite dåligt med vatten i kroppen. Det innebär att jag fortfarande är dålig på att dricka och äta rätt. Ska nog göra en ny och jämför lite. Alltid spännande att se om det har hänt något på tre år. Jag tränar mer nu än jag gjorde då och jag har tränat ett tag så lite hoppas jag har hänt. Kommer inte ihåg vad jag vägde så det vore ju lite ledsamt om jag vägde mindre då. Får ta och leta fram den lappen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar