2010-03-23

Bra början

Veckan har börjat oförtjänt bra. Igår var jag visserligen för slö för att ta mig till gymmet och nöta löpband men jag gjorde ju lite annat så det får bli godkänt. Idag vill jag däremot ge mig bättre betyg. Jag var trött och hängig när jag gick från jobbet men jag satte fart mot spårvagnen ändå. Var inne en snabb sväng på Sportlife Almedal och hämta lite träningskläder i mitt skåp för att sen ta mig till Sportlife Mölndal och träna. Tyckte det kändes bättre att vara nära hemma och jag var tvungen att ha några byxor att träna i för alla andra ligger i tvätten, så därför denna "omväg".

Uppvärmningen kändes riktigt bra idag. Försökte mig sedan på att göra koordinationslopp på löpbandet vilket gick sådär. Vet inte hur bra hastigheten hängde med när jag tryckte på knappen men en gång stod den på 17.2 km/h innan jag stängde av. Efter detta var det dags för snabbdistans! Jag började på 5:30 tempo för att inte ta ut mig helt i början, vilket jag är ganska duktig på annars. Efter 1 km höjde jag till 5 min/km och det kändes helt okej. När jag sprungit två kilometer sänkte jag farten igen för att sedan öka sista kilometern. Totalt 4 km på 21 minuter, 5:15 min/km.

Mest stolt är jag över att jag inte la av när jag började få magknip. Försökte spänna magen så den inte skumpade lika mycket och till slut försvann det. Om jag inte gett mig fan på att jag skulle göra det hade jag nog inte gjort färdigt. Nu ska jag belöna mig själv med ett avsnitt av Desperate Housewives. Precis som en riktig mystisdag ska vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar