2010-03-17

Ljudmiljö

Jag har insett vilket fruktansvärt oljud jag lever i. På jobbet är fikarummet fruktansvärt att vistas i under rasterna. Det finns inget som fångar upp ljudet så det blir ett enda surr av alltihop. Idag fick jag gå därifrån för att jag mådde så dåligt av det. Istället satte jag mig vid fönstret i våran kontorshörna. Precis utanför har vi en ganska så stor led vilket hörs ganska tydligt. Det är inte så att man tänker på det dagligen men det finns ändå alltid där. Samma sak med datorsurret. Sen har vi det oljudet man lägger märket till; mobiltelefoner och prat. Det är fruktansvärt att sitta i landskap. Vem kom på den korkade idéen?

Hur har jag det hemma då? Jo, min granne har sin surrande dator på vilket man hör tydligt när man ska sova. Våra fönster vätter mot en innergård men man hör ändå de stora vägarna på håll.

Jag lever i ett konstant buller. Det kan verkligen inte vara bra. Kanske är därför jag är helt slut när jag går från jobbet och sen är konstant trött. Får skaffa ett hus på landet långt från grannar och stora vägar. Jag tror ingen mår särskilt bra av att leva så här. Det är nog inte konstigt att vi mår dåligt. Att ständigt få intryck gör oss nog väldigt stressad. Man får aldrig någon ro. Vissa hanterar det bättre andra sämre. Hur ska jag klara mig tills dess att jag skaffat mig mitt hus mitt i ingenstans?

2 kommentarer:

  1. En solig dag i spåren på Herrestadfjället är inte så dumt för att råda bot på vardagsmisären...

    SvaraRadera
  2. Fy fan vad gott det låter! Nästan så man får ta sig en tur till landet till helgen. =)

    SvaraRadera