2010-03-28

Grym avslutning

Hade egentligen tänk att göra sista Vinterutmaningen igår men kände mig fortfarande rätt sliten i benen efter torsdagens träning så det blev en dags vila till.

Idag kände jag mig hur taggad som helst. Tyvärr förstörde jag frukosten med att göra amerikanska pannkakor. Det är inte det bästa man kan äta om man ska springa efteråt. Det gick ganska bra de första fem, kilometer sex var jobbig. Jag fick gå två minuter efter den. Kände mig då kissnödig vilket är det sämsta man kan känna sig på löpbandet. Insåg att jag hade möjlighet att slå mitt personbästa på milen och det taggade mig att fortsätta lite till. Vid åtta kilometer ville jag bara trycka på stop och sätta mig på golvet och gråta. När jag försökte göra en analys av situationen var varken benen eller andningen slut så det var nog energin som försvunnit ur kroppen och min hjärna ville tacka för sitt. Som tur är finns det två sidor av hjärnan och den andra ville verkligen fullfölja och göra personbästa. Den andra delen vann idag. Två minuter bättre än för två månader sedan. Jag är så grymt jävla nöjd med 55:13! Göteborgsvarvet kommer gå hur bra som helst.

Här är två bilder från idag. Den första r min frukost och den andra är ett försök till att ta kort på displayen. Gick sådär och två sekunder senare sitter jag och flåsar på golvet, haha.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar