2010-03-30

Tio på Tisdag - Resultat

  1. 10 km Cykling. Första cykeln jag hittade var helknäpp. Den visade även sträckan i miles vilket blev jättekonstigt. När jag bytte cykel gick det mycket bättre men svettigt var det.
  2. 10 minuter poweryoga (och 50 minuter bonustid). Äntligen var min favoritinstruktör på plats! Klassen flög iväg och när hon tyckte att vi skulle lägga oss i Savasana (död mans ställning) tittade jag på klockan för första gången. Underbart!
  3. 10 armhävningar (och 23 i bonus!). Kombinerade 100 pushups-programmet och det gick utmärkt.
  4. 10 situps.
  5. 10 tåhävningar (och 5 i bonus). Passade på att göra de i rulltrappan på vägen hem.
  6. 10 utfallssteg på varje ben.
  7. 10 rygglyft.
  8. 10 höftlyft
  9. 10 knäböj utan vikter och hopp.
  10. 10 bänkdips.
  11. Bonus: totalt 5 minuter plankan. Hade ju tänkt 10 här men det var inte på tapeten. Är jävligt nöjd med dess fem.
Det här gick ju hur bra som helst! Varje övning kanske inte kändes supermycket men alla kändes något och vissa var skitjobbiga. Känner att jag inte behöver ha dåligt samvete för vilan imorgon.

1 kommentar:

  1. grym träning ju!!! gillade nummer 2: "50 bonusminutrar" haha... /Sara www.traningsgladje.se

    SvaraRadera