2010-03-15

Tid

Något som man ständigt blir påmind om och ständigt håller koll på är klockan. Det är inte ofta man förlorar sig så i det man håller på med att man glömmer bort tiden och ett par timmar bara flyger iväg. Att kunna passa en tid är viktigt för väldigt många. Det visar att man värdesätter den andres tid. På mitt jobb redovisar vi varenda timme vi lägger ner på vårt arbete så det gäller att ha koll på klockan om man arbetar med flera olika projekt. Något som är viktigt för mig när jag tränar att ha koll på hur lång tid saker och ting tar. Ständigt kämpande mot klockan när man springer lopp. Man tittar på klockan när man tränar för att kunna ha ett mål för de tävlingar man ska genomföra. Man försöker sova ett visst antal timmar varje natt för att kunna utnyttja de timmar man inte sover till fullo. Tiden är helt enkelt en viktig bit i våra liv.

Tid är också ett stressmoment. Jag känner mig hela tiden stressad av att jag inte springer fortare. Jag vill ju klara mina mål på göteborgsvarvet vilket inte är möjligt om jag inte öka hastigheten lite. För att kunna springa fortare måste jag träna regelbundet och rätt. När jag inte hinner eller orkar det så blir jag stressad. Jag har gjort ett träningsschema som jag inte följer och det gör mig stressad. Jag har helt enkelt hamnat i en ond cirkel som jag inte vet hur jag ska ta mig ur. Denna veckan får en rätt så dålig start också, vilket gör att jag redan idag känner mig stressad för min träningsvecka. Idag måste jag städa det jag inte hann igår så jag hinner inte träna idag. Ganska dålig ursäkt egentligen men jag prioriterar min sömn ganska mycket. Imorgon kommer ett par vänner på middag, vilket är anledningen till att jag måste städa, så då kan jag inte heller träna. Lite tråkigt att jag missar poweryogan men det är ju bara en gång. Ska försöka planera min tid ordenligt så jag slipper stressa sönder hela mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar