2010-04-19

In i systemet

Jag brukar dra mig för att kontakta sjukvården. Brukar också dra mig från att käka tabletter. Jag är sällan sjuk så det är oftast inget problem. De gånger jag besökt läkare frivilligt har det varit riktigt illa. En gång kändes det som att jag höll på att kväva mig själv på grund av min hosta. Hostan berodde på min astma. Jag låg en hel dag så hemma medan min dåvarande sambo och hans familj var på Liseberg. När han kom hem tvingade han mig att åka till akuten. Då han inte hade körkort fick jag köra. Ambulans? Jag?! Taxi? Nej tack, det är för dyrt. Jag fick gå före alla i kön på grund av mitt allvarliga tillstånd. Kanske var först då jag insåg hur illa det var och inte när jag hostade så mycket att jag nästan spydde och spände alla muskler i ansiktet så mycket att det kändes som de skulle sprängas. Nu tar jag hand om min astma ganska bra tycker jag.

Idag ringde jag vårdcentralen och fick en tid nu i eftermiddag för min häl. Måste säga att jag är imponerade över att det gick så pass fort. Vad som händer om en stund och efter det kanske imponerar lika mycket eller så blir jag riktigt besviken. Den som lever får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar