2010-04-08

Pinsamt!

Hade bestämt med sambon att vi skulle ta en joggingrund idag. Jag hade planerat att vi skulle ta åttan i Skatås. Vi började eftermiddagen med att jobba senare än vanligt och sen möttes vi upp och shoppade. Vi bestämde oss för en middag på stan. Blev donken tyvärr. Kompenserade det med att ta nyckelhålsmålet. Anyhow, vi kom hem och bytte om och tog bilen till Skatås. När vi svängde in på parkeringen insåg vi att vi inte hade några parkeringspengar. Vi tog ett snabbt beslut och åkte till Herkulesgården. Där var det åtminstone fri parkering.

Hej och hå! Tjenare elljusspåret! Det stod inte hur långt det var men det såg kort ut. Fick bra med fart i en massa nerförsbackar. Sen försökte vi hålla tempot, vilket gick bra ett tag, men sen satte det sig i halsen och andningen blev tokjobbig. Vad fan hände här?! Jag har ju skött min astma som jag bör. Sambon har inte sprungit på länge så han gick nog ut lite för hårt för vi hade lika ont båda två. Kul att han var med i alla fall.

Resultat: 2,56 km, 20 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar