2010-04-26

Stress stress stress

Rubriken visar tre saker som inte är bra för mig. Det första får mig labil, det andra att inte gå ner i vikt hur jag än gör och det tredje får mig att prestera mera.

Det tredje kanske snarare är press. Stress är när man har för mycket att göra och vet att man inte kommer hinna innan deadline. Press att veta om att man har en möjlighet att klara sig innan deadline. Jag vet inte riktigt var jag är nu. Mitt knä gör fortfarande ont, speciellt på morgonen när jag legat still en hel natt. Det är positivt att det blir bättre när jag fått röra lite på mig. Min häl har jag inte känt av på flera dagar men jag är orolig att det kommer komma tillbaka så fort jag sätter foten i löpskorna. Tänkte ta en testtur i eftermiddag. Måste hitta ett ställe i närheten där jag slipper asfalten åtminstone.

Inte många veckor kvar nu. Känns bra att jag fått gjort distansen för det lär jag inte få till igen. Ska försöka börja lugnt denna veckan och köra på extra nästa om inte hälsenan kaikar ur igen. Känns skitjobbigt och jag är så nervös att jag inte hinner bli bra. Förra året var jag ju hos kiropraktorn veckorna innan loppet och fixade till baksidan av knät som gjorde ont. Det var i och för sig vaden som krånglade och efter lite knakande och stretchande var jag på banan igen. Har varit riktigt dålig på att stretcha så mycket som jag borde men poweryogan en gång i veckan har nog hjälpt till en aning. Hur det än går så måste jag vara bra till Lidingöloppet.

Märks det att jag börjar bli nervös?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar