2010-09-14

Kettlebellsarmy-träning #5

Idag var det bara army training med Andrea. Bara och bara, det var så man saknade kettlebellsen emellanåt faktiskt. Vet inte hur många push ups vi fick göra men det var förbannat många. Dock med lite variation och det är ju roligt. Vi gjorde vanliga, vi gjorde triceps push ups, vi gjorde sneda push ups (d.v.s. en arm fram och en som en triceps push up). Mina axlar och handleder var helt slut. Efter vi gjort pull ups så var mina underarmar som pumpande små monster som inte kändes som mina. Brukar bli lite så när jag gör bicepscurl men inte alls lika intensivt.

Att vara stolt och tacksam över idag:
50 gjorda burpees
50 gjorda grodhopp (om än inte alla perfekta)
Många push ups på fötter
De 10 sista triceps push upsen (jobbiga men jag gjorde dem, mer än jag kan säga om de tidigare)
2x10 utfallshopp utan paus (min hatövning som tar så jävla mycket!)
Vi slapp regnet! Nu piskar det mot mina fönsterrutor och vinden viner. Sjukt tacksam att vi slapp det.

Nästa vecka hoppas jag på lugnare övningar så jag inte har träningsvärk resten av veckan. Inget bra att ha i benen under LL gissar jag. Nu ska jag bara kurera mina myggbett på ben och armar och mina konstiga utslag på rumpan. Killen säger att det ser ut som myrbett eller som något jag fått av brännässlor. Det kliar i alla fall. Mycket jobbigare än faktumet att jag knappt kan hålla i något. Var skitjobbigt för armar och axlar att köra bil hem. Kunde knappt ta av mig tröjan och sportbhn fick jag ha hjälp att få av mig. Blir en intressant dag imorgon.

2 kommentarer:

  1. Hihi det kan verkligen bli en intressant dag imorgon :)

    Bra jobbat idag, jag tyckte det var superkul :)

    SvaraRadera
  2. jag tror att du gjorde typ 70 burpees minst, så det ska du vara grymt stolt över.

    Återstår som sagt att se hur det går att röra sig imorn. Kanske lite yoga hjälper :)

    SvaraRadera