2010-09-11

Sörö - Göteborg

Ångrade ganska mycket när jag vaknade att jag sagt att jag skulle följa med på långpass på förmiddagen. Min bästa tid är på eftermiddagen. Jag hade frågat min klassiker-partner Marie om hon ville följa med, jag tyckte hon kunde behöva det. Hon kunde inte ge något svar förrän samma dag så vid nio ringde jag upp henne. Hade hon sagt nej hade jag kanske inte kommit iväg. Så det var tur att hon följde med. Vi blev nerskjutsade av hennes kille så jag slapp åtminstone stressa iväg till bussar och dylikt.

Vi mötte upp de andra som kom med bussen och sen satte vi fart mot Göteborg. Gick väldigt lugnt och behagligt de första kilometrarna. Sen ökade de andra en aning och vi hamnade lite bakom. Marie som inte gjort ett enda långpass under hela sommaren hade det lite kämpigt. Hon tyckte jag skulle lämna henne bakom och springa med de andra men jag vägrade. Till en början vände de andra och sprang tillbaka för att fånga upp oss men när vi började gå efter 14 kilometer tyckte både vi och de att det var dags att de fortsatte framåt.

Under två perioder gick vi. Det kanske blev en kilometer promenad totalt. Totalsträckan blev 20,7 km och tiden 2:13:44. En helt okej start på lördagen måste jag säga!

Ett kollage från dagen

1 kommentar:

  1. Tjoohoo! Snygga pics! Extra härligt att jag har hållning som en neandertalare, får jobba på det där haha!

    Bra kämpat idag! Vi ses på tisdag :)

    SvaraRadera