2010-09-08

Morgonen

Kanske har jag en romantiserad bild men en morgonjogg verkar hemskt trevligt. Igår bestämde jag mig för att jag skulle testa det idag. Jag lade fram kläder och ställde klockan fem minuter tidigare. Fick ta att jag skulle bli "sen" till jobbet (svårt att bli sen när man har flextid). Allt verkade hemskt enkelt. Sen ringde klockan. Jag är van att snooza i 20 minuter innan jag går upp. Visste vad som skulle göras men iddes inte att gå upp. Jag var på väg upp ett antal gånger innan jag gav upp och snoozade lite till. Det här med morgonträning är nog inte min grej.

För ett och ett halvt år sedan var det annorlunda. Då gick vi upp halv fem, gick en timme och den cyklade jag till jobbet. En och en halv timmes motion direkt på morgonen. Galet. Gå upp halv fem är riktigt galet. Fast då la jag mig inte halv elva förvisso. Men det var galet. På eftermiddagen sen blev det cykeltur hem och vissa dagar ett joggingpass. Hur gjorde jag? Nu ids jag inte ens cykla till jobbet.

2 kommentarer:

  1. Morgonjogg ÄR supermysigt...när man väl kommer upp! Det är det där sistanämda som kan vara ett litet problem...Men egentligen är det ju lite skit samma, jag tycker att huvudsaken är när att man tränar istället för när. Jag kan tycka att det är MINST LIKA roligt att springa på kvällen när solen är på väg ner, det är lite folk ut och alla vackra färger kommer fram. Det brukar också vara härlig luft ute på kvällarna...

    Du är väl fortfarande på på lördag?

    SvaraRadera