2010-09-02

Villrådig

Idag är träningsvärken värre än mygggbetten. Har bara behövt klia ett par gånger men har känt av värken varje gång jag reser på mig och när jag rör mig framåt. Baksida och insida lår är allra värst. Känner mig som 90 när jag stapplar framåt.

Nu hade jag tänkt ta bilen till skatås och spendera lite tid på 18km-slingan i den underbara skogen. Känner mig inte laddad för utmaningen. Det är ju inte farligt att träna med träningsvärk men det påskyndar ju inte återhämtningsprocessen heller. Frågan är hur långt jag kan stappla fram. Kanske släpper värken. Kanske gör den det inte. Försöker minnas hur det varit andra gånger men det är blankt. Å ena sidan vill jag ta ett varmt bad och bara vara hemma och plocka. Å andra sidan vill jag göra det jag planerat. Jag har ju ställt in mig på att springa. Kan heller inte skjuta ett såpass långt pass till morgondagen när jag har hamnloppet på lördag. Eller? Nej, jag vet inte hur jag ska göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar