2010-08-03

Hur stark är du?




I en gammal Body som låg och skräpade hittade jag (åter igen) ett test som låter intressant. Rubriken är samma som på detta inlägg. På fyra övningar ska man samla ihop så många poäng som möjligt:
- Maxlyft i marklyft
- Max antal reps i bänkpress med egna kroppsvikten (för tjejer halva vikten)
- En minut rodd
- Jägarvila

Man har 10 min på sig från det att man startar till att man startar jägarvilan.

Ett kul sätt att se var man ligger och sen kan man göra det igen efter ett par månader och se sin utveckling. Jag måste dock komma igång med styrketräningen ett par veckor för att inte skrämma mina muskler och leder så jag skadar mig. Så om två veckor kör vi!

Om någon är intresserad så räknas poängen enligt följande:
- Antal kilo i marklyft minus egna kroppsvikten (tjej: dra bort en tredjedel av vikten)
- Antla repetioner gånger fem (tjej: halva kroppsvikten, som sagt)
- Antal rodda meter på en minut delat på tre (tjej: dela med 2,5)
- Antal sekunder i jägarvilan delat på fem (tjej: samma)

Sen lägger man ihop poängen och får ett resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar