2010-08-17

Kettlebellsarmy-träning #1

Började lite själv med att sätta igång benen så de slapp vara alltför stela när det hela drog igång så jag startade med att springa 2,5 kilometer. Vet inte om det var ett bra eller dåligt val. Benen hängde med ett tag på träningen men mjölksyran kom väldigt fort ibland. Var mycket fokus på benen under hela träningen. Bra, men jobbigt. Nästa vecka ska jag inte ha tränat benen innan. Behöver nog inte träna något innan. Det som inte togs under träningen kan jag köra senare i veckan, dock inte så sent som söndag. Låter som en plan.

Skitjobbig träning men jag måste erkänna att det var rätt kul. Antar att det kommer kännas betydligt jävligare (och det kändes jävligt redan nu) den tisdagen det kommer att regna. Riktigt tufft och jag trodde jag skulle dö mellan varven (okej, så illa var det väl kanske inte men jag kan bli ganska dramatiskt ibland). Förhoppningsvis kan det bli något bra utav detta som hjälper mig senare i min fortsatta träning.

Nu blir det dusch och sen säng. Blir intressant att se om jag kan kravla mig upp ur sängen imorgon. Tur att jag ändrade mig gällande ett spinningpass 6:45 imorgon bitti som jag funderade på. Imorgon blir det fika med mina tjejer och sen kanske lite löpning senare på kvällen om jag orkar.

1 kommentar: