2010-08-19

Suck on it

Vet precis vad jag behöver. Precis som en hund behöver jag motion och disciplin först, sen kärlek. Jag är helt oemottaglig för kärlek just nu. Känner mig sur, grinig och vill inte göra någonting. Vet att jag borde äta något och slänga på mig löpardojjorna och ge mig ut. Bara vara. Men jag vill inte. Men jag vill. Fast jag vill inte. Hjärnan är helt söndermosad efter en dag "ute på fältet". Ingen lugn stund. Inga fikaraster har det heller blivit. Dumt att hoppa över. De ger nog mer än jag tror. Jag vill. Jag borde. Jag ska. Frågan är hur jag ska komma dit. Vad ska jag belöna mig med när det är gjort? I min värld är belöning lika med mat. God mat. Gärna ickemat så som godis, glass eller liknande. Men jag vill inte ha det. Fast det är gott. Men jag vill inte.

Men jag ska och jag ska belöna mig med att vara stolt över min prestation. Hur gör andra med sina belöningar till sig själva? Är det bara jag som behöver dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar